تبلیغات
آنایوردم آستارا - علل پهلو (سكو )نگرفتن كشتی های تجاری در بندر آستارا


درباره وبلاگ:

آرشیو:

آخرین پستها :

پیوندها:

پیوندهای روزانه:

نویسندگان:

آمار وبلاگ:


Admin Logo themebox

علل پهلو (سكو )نگرفتن كشتی های تجاری در بندر آستارا

نوشته شده توسط:سجاد یوسفی
جمعه 10 بهمن 1393-09:25 ب.ظ


dardnews.ir

برای من همیشه سوال بود چرا كشتی ها بار خود را در بندر‌استارا تخلیه نمی كنند و دربیشتر ترجیح می دهند در بندر آنزلی تخلیه می كنند ..مدتی بود تحقیق كردم حتی بخاطر ش انزلی رفتم و از تاجرها و بعض ناخدا ها و خدمه كشتی های تجاری ..نتیجه را برای رویت مسئولان برای حل معضل و پی گیریی و مردم‌استارا جهت استحضار

 

1-نداشتن انبار سر پوشیده مجهز در بندر آستارا : بیشتر بارها كه با توجه به بارانگی و هوای گیلان امكان خراب شدن دارد در بندر انزلی تخلیه می وشد و دربندر استارا تخلیه نمی شود

2-نداشتن یك كشتی لایروبی شبانروزی و متعلق به بندر آستارا : بندر انزلی دو كشتی مجهز لایروب دارد و اكثر مواقع اسكله ها درحال لایروبی كامل هستند و عمق آب داخل اسكله برای اسكو گرفتن كستی باری آماده است..مثال وقتی كشتی ها تجاری وقتی می خواهند در اسكله آستارا سكو بگیرند سوال می كنند عمق آب داخل اسكله را می بینند كه داخل اسكله استاندارنیست لابروبی استاندارد نشده بمقصد انزلی می روند.

 مطابق استاندارد اسكله باید خودش 24 ساعتع كشتی لایروب داشته باشد كه هر مدت یكبار كشتی لایروب انزلی و.. برای لایروبی اسكله بندر استارا می اید و دوباره بر می گردد انزلی در صورتیكه استاندار اسكله می گوید یك كشتی لایروب باید دراختیار شبانروز اسكله باشد و قتی اسكله  پر می شود از رسوب و.. باید لایروبی شود و اگر یك كشتی لایروب دایم در بندراستارا باشد بیشتر كشتی ها تجاری دربندر آستارا سكو می گیرند بخصوص بارهای  كه بمقصد اردبیل و آذربایجان و.. می آید برای تجار صرف می كند  دراستارا تخلیه شود چون ناخدا عمق اسكله را استاندارد نمی دانند در انزلی تخلیه می شود و مشكل اینجا نبود لایروب شبانروز است..

3-بندر آستارا یك اسكله تجاری دارد و اما بندرانزلی 10 اسكله و كشتی های تجاری برای ورود به اسكله استارا وقتی كشتی در حال بارگیریی است باید در انتظار باشد ووكشتی تجاری ترجیح می دهد در بندر انزلی كه 10 اسلكه دارد تخلیه شود .. با توجه به وضعیت بندرآستارا  اسكله آستارا از یك اسكله به حداقل به سه اسكله افزایش یابد..

موارد دیگر است كه بعداز اینكه تحقیقاتم تكمیل و استاندارد شد می نویسم.

  اگراین معایب حل نشود انتظار باید نداشته باشیم  كشتی های تجار ی دراستارا پهلو بگیرند.. و ما فقط اسم بندر را به یدك خواهیم برد..از اشتغال زایی زیاد خبری نیست .. و بندر آستارا یاری رقابت با بندر انزلی را نخواهد داشت تا این مشكلات مرتفع نگردد متاسفانه در این مورد به مسئولان و نماینده اطلاع رسانی نیم شو د تا پی گیریی كنند.. و متاسفانه منطقه ویژه اقتصادی هم شده قوز بالا قوز.. زمین های كه قرار بود منطقه شود خانه ساز یو ویلا سازی غیر مجاز ساخته شده است و برق كشی و آب و...من كه چشمم آب نمی خوردبشود با زبان خوش  متصرفین كه در ایجا زندگی می كنند تخلیه كرد.. بنابر تحقیات من آستارا استحقاق تبدیل منطقه آزاد تجاری دارد و تحقیقات غلمی را قبلا برایتان نوشتم..

 من با اینكه مخالف الحاق آستارا به اردبیل هستم.. اما اگر آستارا به اردبیل محلق شود اقتصاد و بندر آستارا شكوفا  می شود.. علل های  كه بعدا می نویسم اما چند نكته را می نویسم..

استان اردبیل به دریا راه ندارد و اگر آستارا به اردبیل محلق شود.. با پی گیریهای نماینده های آذربایجان و اردبیل  آستارا تبدیل به منطقه آزاد تجاری خواهد شد و بندر چند ر منظوره استارا وسعت پیدا خواهد  شد و تمام سر مایه گذاران آذربایجان و اردبیل دراستارا سر مایه گذاری خواهند نمود و آستارا به یك قطب گردشگری و اقتصادی در كل ایران خواهد شد... كه بقیه را بعدا می نویسم..اما من بعداز تحقیقات شخصی خودم را راضی كردم بهترین گزینه شكوفایی و پیشرفت‌ و تاسیس منطقه آزاد تجاری  الحاق آستارا به اردبیل است ..دیگر به تاسیس فرمانداری ویژه نخواهیم شد  چون اردبیل فاصله چندانی با آستارا ندارد ..نتیجه تحقیاتم بعداز تكمیل بعرض شما خواهم رساند..

 ساختمان اداری بندرآستارا

اادارستانی نویسنده و محقق و روز نامه نگار و فعال مدنی dardnews.ir


نظرات() 
تاریخ آخرین ویرایش:جمعه 10 بهمن 1393 09:25 ب.ظ

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر